Ahad, 23 Julai 2017

Kenapa Perlukan Air Purifier di Rumah?

Mulanya tak juga nak beli benda ni. Tapi selepas dimaklumkan betapa berkesannya air purifier ni terutama untuk kegunaan di rumah, saya pun tiba-tiba teringin nak beli juga. Lebih-lebih lagi saya yang alahan terhadap habuk. Nampaknya air purifier adalah penyelamat saya. 

Saya memilih jenama Sharp atas suggestion yang telah menggunakannya. Harga seunit dalam RM500+ tapi kalau bayar dengan menggunakan Maybank card, boleh dapat harga RM399 sahaja. Hanya di Sen Q (terms and conditions apply).

Kenapa kita memerlukan air purifier terutama sekali di dalam rumah, lebih-lebih lagi jika mempunyai alahan atau ada anak-anak kecil.

  1. Menghilangkan bau yang kurang menyenangkan. Tak kira la bau hapak, bau masakan, bau sampah, bau rokok dan sebagainya... dengan air purifier... tiada lagi segala bau-bauan tu. 
  2. Udara terasa lebih nyaman. Tentu sekali. Hidung pun rasa lebih selesa, malah tidur juga tidak terganggu akibat hidung tersumbat secara tiba-tiba (sinus). Pendek kata, alangkah terasa lapangnya udara ini. (Walaupun still menghadapi sinus, tapi dah tak berapa teruk sangat).
  3. Menyedut habuk dan bulu (bintang peliharaan). Oleh kerana rumah saya selalu dikunjungi kucing-kucing (kadang kala seekor... dua ekor... tiga atau empat), selalunya lantai dipenuhi bulu kucing. Bukan itu sahaja, malah habuk yang berterbangan amat menyukarkan. Dengan adanya air purifier, semua habuk dan bulu kucing jauh berkurangan.
  4. Bunyi seperti hujan yang begitu best. Sebenarnya ada tiga mode, nak high... moderate atau low. Tapi serius yang mode high bunyi macam hujan. Dalam kepala otak ni mesti set... "eh, hujan ke?" ^^


Saya menggunakan jenama Sharp. Air purifier ini juga dilengkapi dengan ionizer. Cuba lihat kebaikan filter + ions seperti gambar rajah di bawah.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
Bagaimana air purifier Sharp ini berfungsi?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!